Bardzo dobry rok marki Chapel Parket

Firma Chapel Parket Polska ugruntowuje swoją silną pozycję na rynku podłóg klasy premium. Drewniane elementy z jej oferty niezmiennie cieszą się popularnością, o czym dobitnie świadczą wyniki sprzedaży zanotowane w 2015 roku. Przedstawiciele marki Chapel Parket podsumowują miniony rok i zdradzają niektóre plany na nadchodzące miesiące.

Przedstawiciele spółki z o. o. Chapel Parket Polska pozytywnie oceniają rok 2015 nie tylko z uwagi na kolejne wzrosty obrotów. W minionym roku toczyło się niezwykle dużo inwestycji w obiektach publicznych z udziałem dębowych podłóg Chapel Parket. Część z tych realizacji czeka jeszcze na finalizację, ale mimo to obiekty już robią ogromne wrażenie. 

Co więcej, w 2015 roku rozszerzono i tak bogaty już asortyment, otwarty został również pierwszy „Shop in Shop” marki Chapel Parket. Na tym nie koniec - firma Chapel Parket Polska wprowadziła na polski rynek specjalną matę do montażu podłóg. Poza tym, ostatnich 12 miesięcy obfitowało w szereg interesujących wydarzeń z udziałem przedstawicieli marki Chapel Parket.

2015: wzrost sprzedaży. Boom na klepki i jasne podłogi
- Podłogi Chapel Parket to produkty klasy premium, rynek dóbr tego typu rządzi się własnymi prawami i trudno porównywać go do innych segmentów. Rok 2015 był dla nas udany - był kolejnym, w którym zanotowaliśmy wzrost sprzedaży dębowych podłóg z naszej oferty. Co istotne - większym zainteresowaniem nabywców cieszyły się niemal wszystkie dostępne kolekcje; zarówno te obejmujące drewno heblowane, jak i nowoczesne elementy szlifowane - relacjonuje Sebastian Kos, ekspert firmy Chapel Parket Polska, oferującej podłogi marki Chapel Parket. 

Spółka zanotowała nie tylko większą sprzedaż kolekcji Chapel Parket, znacząco wzrosła bowiem także liczba zamówień m.in. podłóg szczotkowanych z kolekcji Chapel Parish, czy desek z serii Chapel Convent, obejmującej drewno poddane procesom postarzania, którego powierzchnia została dodatkowo nacięta w poprzek. Warto zwrócić także uwagę na fakt, że inwestorzy jeszcze chętniej wybierają drewno warstwowe, które można montować na ogrzewaniu podłogowym. W 2015 roku sprzedaż desek Chapel In Between o grubości 20 mm, wykonanych z materiału inżynieryjnego, była o 100 procent większa, niż w roku poprzednim. 

- Można powiedzieć, że 2015 był rokiem klepek, popularność tych elementów zdecydowanie wzrosła. W porównaniu do 2014, w minionym roku inwestorzy nabyli o 160 proc. więcej klepek heblowanych oraz o 50 proc. więcej elementów z drewna litego. Niebotycznie wzrosła również sprzedaż szlifowanych klepek drugiej marki z naszej oferty, czyli Avance Floors - wylicza S. Kos.

Firma Chapel Parket Polska słynie nie tylko z szerokiego wyboru dostępnych kolekcji, ale także bogatej palety intensywnych i trwałych kolorów. W 2014 roku inwestorzy nabyli elementy heblowane i szlifowane w niemal 50 kolorach, a w 2015 roku ta liczba jeszcze wzrosła. 

- Niezmiennie, najchętniej wybieraną barwą podłóg Chapel Parket jest kolor 17-wieczny biały. Ogromną popularnością wśród inwestorów cieszą się także kolory Podwójnie przyciemniany, Naturalny biały, czy Naturalny. Poza tym, znacznie wzrosła również liczba zleceń na  podłogi w kolorach Deep smoked i Deep smoked wit. Inwestorzy nie boją się sięgać także po kolory patynowane i inne odcienie będące wynikiem specjalnych, zaawansowanych metod obróbki drewna - informuje ekspert marki Chapel Parket. 

Jak dodaje, kolor drewna jest efektem odpowiedniej obróbki materiału. Uzyskana barwa jest utrwalana olejem woskowym, który został wzbogacony o związki krzemu. Ta specjalna substancja zabezpiecza podłogi i chroni je znacznie bardziej od standardowych olejów woskowych.

Kolejne nowości wprowadzone na rynek
W roku 2015, tak jak i w poprzednim, firma Chapel Parket Polska wzbogaciła swoją ofertę. Znacznie rozszerzona została gama kolorystyczna podłóg marki Avance Floors. Kolekcja obejmuje nowoczesne, precyzyjnie szlifowane elementy wykonywane w materiale litym (20 mm grubości) i warstwowym (15 i 20 mm). Drugie z wymienionych są odpowiednie do montażu na ogrzewaniu podłogowym, gdyż spełniają wymogi normy DIN 4725. Poszerzeniu serii towarzyszył rebranding marki i aktualizacja strony internetowej. Witryna AvanceFloors.pl zawiera m.in. program „Sześciu Prostych Kroków”, który zdecydowanie ułatwia wybór podłogi spełniającej wszystkie oczekiwania inwestora. 

Avance Floors to nie jedyna nowość wprowadzona w 2015 roku. Drugą z nich jest Elastilon®, czyli specjalna mata do szybkiego i wygodnego montażu podłóg. Ta alternatywa kleju pozwala zainstalować deski bez konieczności trwałego ich związania z posadzką. Rozwiązanie ma znacznie więcej zalet: jest odpowiednie niemal do każdej powierzchni, montaż nie wymaga gruntowania podłoża i korzystania ze specjalnych narzędzi. Mata jest bezwonna i antyalergiczna, a pianka, z której się ona składa jest odporna na pleśń, owady oraz grzyby. Do wyboru jest pięć wariantów Elastilonu®, a koszt instalacji podłogi przy jego pomocy jest porównywalny do kleju. Mata jest dostępna u dystrybutorów podłóg Chapel Parket.

Kolejnym udogodnieniem, które swoją premierę miało w poprzednim roku jest „Shop in Shop” marki Chapel Parket. To pierwsza tego typu ekspozycja firmy Chapel Parket Polska i jeden z nielicznych takich pawilonów w branży. Dzięki niej każdy zainteresowany może w komfortowych warunkach poznać specyfikę podłóg Chapel Parket - obejrzeć i porównać dostępne możliwości, a także przekonać się jak sprawdzą się w jego domu, czy mieszkaniu. Duże ekspozytory ułatwiają wybór najlepszego rozwiązania - drewno robi wrażenie dopiero wówczas, gdy jest prezentowane na odpowiednio dużej powierzchni. Specjalna ekspozycja stworzona w łódzkim salonie DrewnoStyl ma ponad 3 metry wysokości, 6 metrów szerokości a jej głębokość wynosi 3 m. 

Wszystkie powierzchnie tego wyjątkowego pawilonu wypełniono dębowymi elementami. Podłogę i większą część jednej ze ścian (mowa o powierzchni 30 m kw.) „zdobią” klepki ułożone w jodełkę klasyczną i francuską. Pozostałe ściany tworzy 10 obrotowych desek - każda z nich ma 3,2 m wysokości. Wewnątrz pawilonu mieści się zaś zestaw 60 płyt ekspozycyjnych, które w sumie zajmują powierzchnię 40 m kw.  „Shop in Shop” prezentuje więc blisko 90 m kw. dębowych elementów z oferty firmy Chapel Parket Polska.

Tak jak „Shop in Shop” stanowi cenną pomoc dla inwestorów, tak Księga Architekta jest niezwykle przydatnym narzędziem dla projektantów i architektów. Poręczna walizka skrywa w sobie próbki kolekcji i kolorów, które można zestawić z dużymi zdjęciami ilustracyjnymi także zawartymi w narzędziu. Księga od swojej premiery w 2015 roku stale wzbudza zainteresowanie wszystkich profesjonalistów; narzędzie idealnie oddaje ideę marki Chapel Parket, a jednocześnie jest niezastąpione we współpracy z inwestorem. Tym, co zwraca uwagę jest nie tylko koncept Księgi Architekta, ale i też troska o detale, z jaką została ona przygotowana.

Szereg interesujących realizacji
Podłogi Chapel Parket są od ponad dekady montowane w polskich mieszkaniach, domach i rezydencjach prywatnych, ale także w obiektach użyteczności publicznej. 

Co ciekawe, w 2015 roku zainicjowano lub sfinalizowano niespotykanie dotąd dużą liczbę inwestycji z udziałem podłóg tej marki. 

- Ta skala nawet nas zaskoczyła. Dębowe podłogi z asortymentu firmy Chapel Parket Polska zostały ostatnio zamontowane w tak wielu interesujących obiektach, że aż trudno wymienić wszystkie. Hotel Kopieniec Fizjo-Med & SPA w Murzasichlu, wrocławski apartamentowiec Sky Tower, Pałac Quadrille Conference&Spa w Gdyni-Orłowie, hotel Pałac Kamieniec w Kłodzku, Courtyard by Marriott Gdynia Waterfront, usytuowany w Poznaniu kompleks UBIQ34, Restauracja hotelu Villa Zagórze - to tylko niektóre z nich, a w kolejnych trwają prace - zapewnia Paweł Bekas, ekspert marki Chapel Parket. - Nasze podłogi są montowane w nowoczesnych aranżacjach, jak i bardzo klasycznych wnętrzach, także obiektach objętych opieką konserwatora zabytków - dopowiada ekspert.

Wydarzenia z udziałem marki i plany na 2016 rok
Hanowerskie targi branżowe DOMOTEX 2015, III Noc Architektów w Katowicach, Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury Budma 2015, trzeci zjazd blogerów wnętrzarskich MEETBLOGIN2015 - to tylko niektóre z wydarzeń, w których swój udział zaznaczyła marka Chapel Parket. Poza nimi, odbył się szereg różnorodnych spotkań z architektami i projektantami z udziałem przedstawicieli firmy Chapel Parket Polska. Tradycją stało się, że dębowe podłogi z oferty tej spółki są prezentowane na najważniejszych wydarzeniach poświęconych szeroko pojętemu urządzaniu wnętrz.

Jak zapowiada się nadchodzący rok? Jego początek jest bardzo intensywny. Od 4 stycznia do 31 marca br. (lub do wyczerpania zapasów) trwa specjalna promocja na deski z serii Chapel Parket. Tak jak w poprzednich latach, dla rzemieślników tworzących ręcznie te podłogi będzie to więc czas wytężonej pracy, której celem jest sprostanie wszystkim zamówieniom. Przedstawiciele marki rozpoczną rok od udziału w show targowo-wystawienniczym DOMOTEX 2016 w Hanowerze. Podłogi Chapel Parket będzie można zobaczyć także m.in. w Poznaniu na targach BUDMA 2016. Ekspozycja będzie dostępna w specjalnej strefie dedykowanej architektom.

Co jeszcze czeka markę w 2016 roku? - Chcemy kontynuować swoje dotychczasowe działania. Zamierzamy m.in. rozbudować naszą i tak bogatą bibliotekę plików CAD, naszych pozostałych planujemy póki co nie zdradzimy. Mamy nadzieję, że ten rok będzie co najmniej tak dobry, jak ten poprzedni - podsumowuje Paweł Bekas. 

* * *

Chapel Parket – podłogi z własną historią
www.chapelparket.pl
www.facebook.com/ChapelParketPolska 

Przy produkcji podłóg Chapel Parket stosowany jest olej Floor Service Hardwax Oil, który ma dużą odporność na ścieranie, działanie wody, wina, piwa, coli, kawy, herbaty, soków owocowych i mleka. Substancja jest zgodna z normą DIN 68861 1A. Odporność na działanie śliny i potu jest zgodna z normą DIN 53160. Olej jest ponadto zgodny z europejską normą EN71 dotyczącą zabawek z drewna.

* * *

KONTAKT:
Chapel Parket Polska Sp. z o.o.
www.chapelparket.pl

Anna Koza
specjalista ds. public relations
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70